kwartalnik "Edukacja Biologiczna i Środowiskowa"

ISSN 1643-8779



Profil

Kwartalnik naukowy Edukacja Biologiczna i Środowiskowa jest adresowany przede wszystkim do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Proponujemy go jednak również uczniom i studentom, którzy pragną rozszerzyć swoją wiedzę, a także naukowcom zaangażowanym w ulepszanie dydaktyki przedniotów przyrodniczych w szkole. Wierzymy, że dzięki lekturze EBiŚ nauczyciele będą mogli jeszcze ciekawiej i skuteczniej poprowadzić zajęcia w szkole, zaś uczniowie i studenci zyskają wiarygodne źródło wiedzy z dziedzin, którymi się interesują.

Kwartalnik składa się z trzech działów: NAUKA, SZKOŁA i KRÓTKO:

NAUKA – artykuły, przede wszystkim o charakterze przeglądowym, które mają szansę zainteresować nie tylko ambitnego nauczyciela, lecz także uczniów i studentów pasjonujących się naukami przyrodniczymi. Nie odbiegają one daleko od tematów poruszanych w szkole, jednak chętnie publikujemy wśród nich artykuły traktujące o bieżących odkryciach naukowych, które jeszcze nie miały szansy trafić do podręczników.

SZKOŁA – teksty mające bezpośrednie przełożenie na praktykę dydaktyczną w szkole: artykuły lub materiały przedstawiające rozmaite źródła informacji (np. serwisy internetowe), metody pracy z uczniami, scenariusze lekcji lub opracowania (np. podsumowujące realizację projektu dydaktycznego), które pomagają w codziennej pracy nauczycieli.

KRÓTKO – recenzje książek i innych materiałów (nawet płyt z muzyką), zapowiedzi wydarzeń lub ich podsumowania itd., czyli wszystko, co może być interesujące dla czytelników EBiŚ, a nie wymaga poświęcenia wielu stron w kwartalniku.

ISSN 1643-8779

Kwartalnik jest publikowany w wolnym dostępnie (Open Access): każdy artykuł i każdym numer jest dostępny w postaci plików SWF (Flash) tutaj.

Kwartalnik jest czasopismem punktowanym przez MNiSW: 8 pkt, lista B.

Kwartalnik jest indeksowany w: