
"Edukacja Biologiczna i Środowiskowa" 2015/3
Kliknij w okładkę, by obejrzeć cały numer, lub w wybraną miniaturę poniżej, by obejrzeć konkretny artykuł. Łap za rogi: aby zmienić stronę, należy chwycić myszką za róg strony i przeciągnąć stronę (po jednym przeciągnięciu, można też obracać strony strzałkami klawiatury: w prawo i w lewo).
SCIENCE

Aneta Adamczuk, Irena Siegień, Iwona Ciereszko
Flax (Linum usitatissimum L.) – a plant with wide cognitive and practical application [abstract] – 15

Urszula Szczepaniak
Between biology and astrophysics – chemical evolution, cyanopolyynes and dicyanopolyynes [abstract] – 22

Monika Drężek, Ida Małyszko
Methicilin-resistant staphylococci isolated from animals – potential danger for humans [abstract] – 39

Marcin M. Chrzanowski
A completely different chemistry – novel methods in supramolecular chemistry [abstract] – 48

Magdalena Lange
Faces of „medium” – when the „culture medium” becomes an artistic communication [abstract] – 61
SCHOOL

Urszula Poziomek, Elżbieta Barbara Ostrowska
Non-Formal Science Education Supports Schools in Poland [abstract] – 67

Ewelina Kurowicka
Kindergarten science corners – initiatives and good practices in Poland and in the World [abstract] – 96

Ilona Żeber-Dzikowska, Urszula Poziomek
Types of inheriting the mutation. Outline of educational activities – 110