
"Edukacja Biologiczna i Środowiskowa" 2016/3
Kliknij w okładkę, by obejrzeć cały numer, lub w wybraną miniaturę poniżej, by obejrzeć konkretny artykuł. Łap za rogi: aby zmienić stronę, należy chwycić myszką za róg strony i przeciągnąć stronę (po jednym przeciągnięciu, można też obracać strony strzałkami klawiatury: w prawo i w lewo).
SCIENCE

Monika Lipińska, Joanna Gołębiewska, Magdalena Kubiak, Anna Kuczyńska
Orchids are not only exotic – the fascinating world of Polish orchid species (Orchidaceae Juss.) [abstract] – 3

Sylwia Śliwińska-Wilczewska, Jakub Maculewicz, Adam Latała
Allelopathic effects of Synechococcus sp. on selected cyanobacteria [abstract] – 11

Wioleta Małgorzata Tylman, Izabela Magdalena Rzeszutko, Grażyna Dąbrowska
Human microbiome and its importance for the proper functioning of the organism [abstract] – 26

Jan Boczek, Małgorzata Kiełkiewicz
Insects – the source of knowledge and inspiration for humans [abstract] – 32

Monika Wójcicka-Kloch, Bernadetta Skrzeczyńska, Justyna Biernacka, Iwona Stanisławska
The influence of testosterone in the human body [abstract] – 41

Ewa Moliszewska, Dagna Maculewicz
Binucleate Rhizoctonia spp. an increasingly important pathogens in the cultivation of plants [abstract] – 54

Agnieszka Rzepiela
The Development of Spa Resorts in Eastern Galicia to II World War based on the Example of Horyniec-Zdrój and Niemirów-Zdrój [abstract] – 63
SCHOOL

Karol Przeździecki, Jarosław Zawadzki, Beata Bałdyga, Andrzej Rydzewski
Implementation of Remote Sensing of Land Surface course using Bilko [abstract] – 74

Renata Staśko, Karolina Czerwiec
Analysis of students’ social competences on teachers fields of studies [abstract] – 80

Alina Stankiewicz, Agnieszka Sołowiej
The opinion of students about teaching biology in junior high school [abstract] – 90

Alicja Walosik, Beata Jancarz-Łanczkowska
Problems concerning a healthy diet and healthy food in the education of science [abstract] – 100

Ilona Żeber-Dzikowska, Joanna Posłowska
Present expectations every teacher needs to fulfil – not only a naturalist, biologist... in the context of conditioning at the stage of educational transition [abstract] – 109

Marlena Zielińska, Agnieszka Ziołkowska
The role of scientific method and biological experiment in shaping the learner’s and student’s research attitude [abstract] – 120
IN SHORT

Katarzyna Nieszporek, Janusz Fyda, Małgorzata Grodzińska-Jurczak
New courses of study in response to the social and economic changes – 134

Organizatorzy konferencji
XXI Conference educators science: Classic lessons of nature – dusk or dawn? – 140